بازديد هيات روسی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف گسترش همکاری های علمی و صنعتی

 | تاریخ ارسال: 1403/2/18 | 

 هیاتی از کشور روسیه با حضور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نشست با مسئولان دانشگاه از توانمندی های علمی این دانشگاه بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هیاتی از کشور روسیه با هدف گسترش همکاری های علمی و صنعتی ضمن بازدید از توانمندی‌های دانشگاه در جلسه‌ای مشترک که با حضور رئیس و اعضای هیأت علمی پژوهشکده فناوری های نو  و مدیرکل دفتر منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ساز وکارهای همکاری دوجانبه هم اندیشی و تبادل نظر کردند.
 این هیأت از اتحادیه همکاری های صنعتی منطقه مسکو  در جلسه ای مشترک زمینه های همکاری متقابل را مورد بررسی قراردادند.
دکتر روح الله باقرزاده در این جلسه ضمن معرفی ظرفیتها و توانمندی‌های دانشگاه و زمینه های ممکن برای همکاری دانشگاه و صنعت، سه برنامه محوری مشترک متقابل را تشریح و پیشنهاد کرد که مورد توافق طرف روس نیز قرار گرفت.
وی گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری دوره های مشترک در رشته مدیریت کسب و کار، دوره های تخصصی مشاوره و هدایت کسب و کار برای دانشجویان دارای ایده یا شرکت های نوپا، دوره های آموزشی دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد با اعطای دو مدرک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پلی تکنیک مسکو با تدریس مشترک اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پلی تکنیک مسکو می‌شوند.
دکتر باقرزاده بیان داشت: از دیگر برنامه های مورد توافق در بخش صنعت به ویژه در زمینه استاندارد کالاهای مبادله شده بین دو کشور و در زمینه های مرتبط با صنعت پلیمر، پتروشیمی، نساجی، نفت و تجهیزات پزشکی بود.
وی همچنین افزود: با توجه به ظرفیت، شرایط آسان تر و جذابیت پردیس بین المللی کیش برای برگزاری دوره های مشترک با دانشگاه های خارجی، دوره های آموزشی تعریف شده را می توان با محوریت حضور دانشجویان و اساتید در این پردیس تعریف کرد.  
بر اساس توافق های صورت گرفته مقرر شد ظرف یک هفته موافقت نامه اولیه برای اجرای دوره هدایت و مشاوره کسب و کار برنامه ریزی شود.

 

برگزاری جلسه مشترک شورای مدیران معاونت امور بین الملل دانشگاه
با  رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری و مسئول بسیج کارکنان دانشگاه 

شورای مدیران معاونت امور بین الملل دانشگاه که به صورت هفتگی در دفتر معاونت امور بین الملل دانشگاه و با حضور مدیران معاونت (مدیریت دانشجویان بین الملل و رئیس پردیس کیش) و روسای واحدهای دانشگاهی (بندرعباس، کیش، گرمسار و ماهشهر) برگزار می‌شود میزبان رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مسئول بسیج کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود.
در این نشست گفتگو و پیشنهادهایی در خصوص افزایش بهره وری و گسترش فعالیتهای آموزشی پژوهشی و بین المللی پردیس تهران و واحدهای دانشگاهی دانشگاه در استان‌های دیگر مطرح شد.
افزون بر این، در این نشست برای ایجاد ستاد راهبردی بین المللی سازی محیط و نیز فعالیت‌های علمی دانشگاه در راستای افزایش جذب دانشجویان بین المللی و ایجاد بسترهای آموزشی پژوهشی و نوآورانه مناسب شرایط و الویتهای بومی و منطقه محور دانشگاه و همچنین گسترش فعالیتهای بین المللی هم اندیشی و تبادل نظر شد.
در این نشست دکتر روح اله باقرزاده، حجت الاسلام و المسلمین رجبی، دکتر مجید کوه خیل، دکترعلی اصغر صباغ الوانی، دکتر محمدرضا مجتهدی، دکتر میثم ایمانی، دکتر احسان خامه چی و دکتر محمد امین فیض حضور داشتند.