تاسیس مهدکودک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت

 | تاریخ ارسال: 1403/2/17 | 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تاسیس مهدکودک در این دانشگاه گفت: این اقدام در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت بوده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر علیرضا رهایی در آیین افتتاح مهد کودک دانشگاه، تاسیس این مهدکودک را در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت عنوان کرد و گفت: اجرای این قانون نیاز به تسهیلات و زیر ساخت‌هایی هم برای کارکنان و اعضای هیات علمی و هم دانشجویان دانشگاه دارد.
وی: پرورش نونهالان و کودکان از امروز پیگیری می‌شود تا در محیط مناسبی رشد کنند تا به افراد تاثیر گذار برای خانواده‌ها و کشور تبدیل شوند و این مهدکودک باید این انتظار را برآورده کند.
رهایی،  ایجاد محیط مناسب برای نو نهالان را از انتظارات دانشگاه از این مهدکودک عنوان کرد و یادآور شد: با همت مسوولان مهدکودک، این انتظارات محقق خواهد شد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: از سوی دیگر والدین این کودکان اطمینان داشته باشند که فرزندانشان در محیط مناسبی پرورش می‌یابد و این اطمینان موجب ارتقا عملکرد کارکنان دانشگاه خواهد شد. از این رو در مسیر پیشبرد اهداف دانشگاه چنین محیط‌هایی ایجاد شده است.
مهدی محمدحسینی طاهری مدیر راه اندازی پروژه مهدکودک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: مهدکودک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مساحتی به متراژ ۲۰۰ متر مربع است که برای ایمن سازی این مرکز بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ظرفیت نگهداری از ۷۰ کودک و نونهال را دارد.
وی افزود: این مهدکودک پذیرای کودکان ۶ماه تا ۶ سال هست و دانش آموزان تا کلاس ششم می توانند پس از  تعطیلی مدارس،  از فضای مهد کودک برای استراحت و انجام تکالیف استفاده کنند.
مدیر امور حقوقی و قراردادهای دانشگاه خاطر نشان کرد: شهریه مهدکودک دانشگاه صنعتی امیرکبیر کمتر از مصوب آموزش و پرورش می باشد و کارکنان، اساتید و دانشجویان می توانند با هزینه کمتری نسبت به سایر مهدها از مهد کودک دانشگاه صنعتی امیرکبیر استفاده کنند.
وی تاکید کرد: با تشکیل کارگروهی از مسئولان دانشگاه و بررسی سوابق پیمانکاران مختلف و بررسی هزینه ها، مهدکودک دانشگاه به تیم حاضر واگذار شد.