بیانیه «هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر» در آستانه ۱۶ آذر؛ «روز دانشجو»

 | تاریخ ارسال: 1401/9/14 | 

دانشگاهیان عزیز؛

ویژگی بسیاری از دانشجویان در دنیا؛ آزادگی، فسادستیزی، آرمانگرایی و مطالبه حقوق مردم بخصوص هموطنان خود می‌باشد. در کشور عزیز ما ایران نیز در ۱۶ آذر سال ۳۲ در اعتراض به دخالتها و زیاده‌خواهی‌های همیشگی آمریکا و حمایت از استقلال کشور و همچنین خروش مردم نسبت به دیکتاتوری پهلوی مزدور، دانشجویان به صحنه آمدند. در این روز که بدرستی روز دانشجو نامیده شد، تعدادی از دانشجویان با نثار خون خود نشان دادند که در این راه حتی از جان خود نیز دریغ نمی‌کنند. لذا بر عموم ملت است که این روز را پاس داشته و در حفظ آرمان مقدس این دانشجویان که همانا استقلال و آزادی این کشور عزیز است، کوشا باشند.

مهمترین وظیفه مسئولان دانشگاه، ایجاد محیطی پرنشاط و امید جهت رشد و تعالی دانشگاهیان و پرورش دانشجویان متخصص و علاقه‌مند به کشور، آئین و دین خود جهت رفع نیازها و مشکلات مردم شریف ایران عزیز می‌باشد. هم اکنون که با همت اساتید محترم، دانشجویان عزیز و کارمندان گرامی وضعیت آموزش و پژوهش، تشکیل کلاسها و برگزاری امتحانات میان ترم در حد قابل قبول و مناسب می‌باشد، به میمنت و برکت روز دانشجو، هیأت رئیسه دانشگاه تمام تلاش خود را بکار گرفته تا با تداوم شرائط فعلی، زمینه حضور حداکثری همه‌ی دانشجویان و فرزندان دانشگاه فراهم شده و نیمسال تحصیلی با موفقیت به پایان رسد.

امید واثق داریم که با کمک یکدیگر شاهد درخشش هرچه بیشتر این دانشگاه که به درستی لقب مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور را یافته است، باشیم
                                 
   هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر